Cross Media Communication – Tværmedial kommunikation
Pædagogfaglig kommunikation
Hvad får man som psykolog ansat i en pædagogisk fagforening ud af at at læse tværmedial kommunikation på Københavns Universitets master om tværmedial kommunikation?
- Man får indsigt i mediesystemverdenen og om hvordan man aktivt kan tage del i samfundets kommunikation på tværs af systemer, fagligheder og medier. Når udviklingspsykologisk teori og pædagogik møder medie – og kommunikationsteori opstår der noget fælles tredje. Medier er ikke længere tomme kanaler til formidling af ydre budskaber, men forbinder sig med indholdet og bliver til substansfyldte former for professionsfaglig kommunikation.
- Kommunikation i relation til det pædagogiske fagområde er mere og andet end kommunikation om det pædagogiske, det er pædagogfaglig kommunikation, dvs. en kommunikation, der sammentænker generelle kommunikationsteoretiske principper med specifikke pædagogfaglige principper. Denne blog er tænkt og udviklet i forsøg på at skabe en form for symbiotisk forbundethed mellem tværmedial kommunikation og pædagogisk teori og praksis.
Master opgave: Personfaglig blog om integration, leg og ledelse i pædagogiske institutioner
Gør en forskel, bliv pædagog
Et koncept for en kommunikationskampagne for rekruttering af unge til pædagogprofessionen, med legen som inspirationskilde og fortælling som tværmedial kampagneform.
Daniela Cecchin, Master i Cross Media Communication, Institut for Medier, Erkendelse og Formidling. Afdeling for Film og Medievidenskab, KUA 2009. Vejleder: Kjetil Sandvik
Skriv et svar