Legen i pædagogikken

Ordet ”leg” bruges bredt og ganske uproblematisk i hverdagen. Alle har en intuitiv forståelse af, hvad legen er, og hvad der menes med leg. Det er ikke så enkelt, når man taler om leg i faglige og forskningsmæssige sammenhænge i relation til børn og pædagogik.

Legen er et relativt veludforsket fænomen, ikke alene inden for pædagogik og psykologi, men også inden for andre discipliner som kultursociologi og socialantropologi. Selv om der kan være nuanceforskelle eller specifikke interesser, er der på tværs af fagområder og teoretiske tilgange enighed om, at legen har særlige karakteristika, der adskiller sig fra andre fænomener og aktiviteter i barndommen.

Om forholdet mellem leg og læring i pædagogikken

Legen i paedagogikken – begrebsaflaring og definition

© Daniela Cecchin, juli 2012

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: