Kontinuitet og læringsstile i Cesenatico

Hvorfor undersøger italienske pædagoger børns læringsstile?

Hvordan undersøger man børns læringsstile i sociale fællesskaber? Hvordan bringer man denne viden videre fra pædagogen til læreren, så det kan kvalificere de didaktiske overvejelser og pædagogiske valg i indskoling?

Det er spørgsmål, som behandles i en rapport fra børnehaver og skoler i den norditalienske lille by Cesenatico ved Adriaterhavet, hvor man i mange år har arbejdet med udvikling af pædagogiske redskaber til at skabe en pædagogisk og metodemæssig sammenhæng mellem daginstitution og skole.

Download  rapporten

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: