Liv og læring – i pædagogiske kontekster (1999)

Pædagoger deltager i og drager omsorg for børn og unges udvikling og læring. Udvikling har længe været et centralt begreb i det pædagogiske arbejde for børn og unge. Læring er først kommet på dagsorden i de senere år. Læring handler om at opnå viden og kunnen, holdninger og værdier og er grundlaget for børns livskompetencer. Livkompetencer omfatter en bred vifte af daglidagserfaringer og viden i relation til at kunne fungere sammen med andre i et konkret, socialt og kulturelt rum. Det er kompetencer, som knytter sig til samvær, kommunikation, empati, nærhed, omsorg og leg.

Bestil antologien

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: